Sider

torsdag 3. mars 2011

blitt smitta...

Da har tilda viruset kommet til dette huset også ;) og jeg prøver meg litt på symaskina :P Men advarer mot sterke syfeil i dette innlegget, da jeg ikke har sydd en tilda før :P i mangel på riktig hudfarge (ikke tid til å vente med å starte :P ) så får mine damer bli av den engelske(lett solbrent) lyserøde typen ;) haha... men må nok bestille meg litt nye stoffer ser jeg for dette kan bli gøy :)


 

 Boken kjøpte jeg på cdon.com for 129kr (den kostet 259 i bokhandleren :P) og kommer nok til å kjøpe fler :)

Etter å ha tegnet mønsteret over på matpapir og klippet ut, tegna jeg det over på stoff og så har jeg sydd på streken... tegnet opp til 2 med en gang...øvelse gjør mester...
Så klippet jeg ut en og en...
 
Så må alle delene vrenges,  til den brukte jeg spisepinner ;)
Neste trinn: stappe delene med vatt :) jeg har laget knær ved å sy rett over, da kan hun sitte ;)


 Og plutselig satt ho bare der liksom :P haha... litt naken kanskje, men ikke dårlig at ho ser såpass bra ut ;) Nå er spørsmålet om ho skal ha morgenkåpe, kjole, bukse eller kjørt... hmmm...
Dere skal få se resultatet når jeg er ferdig, nå vurderer jeg å bake litt muffins eller noe :) Og gjøre litt husarbeid før helgen ;)

Ha en fin dag.

Klemmer fra Malin*

1 kommentar:

  1. Hellandussen såå flink du er da !!

    Min hadde nok aldri blitt så fin.. Spennende og se avslutningen.-))

    Gleder meg !

    SvarSlett